kompott.

Idag har jag & Engla varit hos min mormor&morfar, de är alltid lika mysigt att komma dit! Så fort jag kliver innanför dörren blir jag liten igen, inombords liksom. Allt påminner om hur bra man hade de som barn, alla runtomkring en som alltid fanns där & älskade en för den man var. Att få sätta sig vid mormor&morfars köksbord & dricka "momma saft" & äta "momma bullar" de är nåt av de bästa jag vet. Blir ALLTID lika glad när mormor frågar om jag vill ha en flaska saft eller en påse bullar med mig hem :) De är nånting som jag vill att Engla ska få uppleva, den där underbara känslan man får i kroppen när man är på sportstugevägen!
När jag sitter så här & skriver om hur bra man mår när man är där så kan jag inte låta bli att tänka på alla sportlov man varit där, en hel vecka med bara en massa kul tillsammans med kusinerna eller julafton som alltid firades hos mormor&morfar när man va liten, maten, paketen & tomten men framförallt GEMENSKAPEN som va då när man va liten, den önskar jag fortfarande fanns.
Men de är bara att inse, att alla blir vi vuxna & skaffar oss nya traditioner.
Men ack vilken bra tradition vi hade förr.


Idag kände jag för att visa tacksamhet för en person som finns i mitt liv, en person som jag aldrig skulle komma långt utan.

Mamma - Jisses, vet verkligen inte vilka ord jag ska använda. Jag vill bara att du ska veta att jag ser upp till dig & är stolt över att vara din dotter. Du är en sån fin människa, både på utsidan & insidan. Hade inte du funnits i mitt liv hade jag aldrig varit den jag är idag. Du har lärt mig att stå upp för vad jag tycker & de jag vill. Du har lärt mig att stå upp för de jag tycker är rätt/fel. Även om du inte sagt de riktigt rakt ut så har jag ändå lärt mig av dig, lärt mig att ta tillvara på livet & va glad för de man har! Jag är så stolt över dig, Tack mamma, för att du är en sån glädjespridare & för att du är helt underbar. Du är som en bästa vän för mig, faktiskt. Jag älskar dig <3



Nu ikväll har jag & Nicklas bakat! Vi bakade pettsonkaka, ett recept som jag fått av min mormor & så gjorde vi äppelpaj, de blir nog en smakbit framför paradise sen så då får vi se om vi lyckats ;)


Engla sitter & chillar i soffan.


Första gången Engla satt i sina nya matstol &
med hennes fina prinsess-haklapp på ;)


Första smakportionen, Potatis/palsternacka.
De va gott!



Engla & kusin Hugo <3


Testar sin LITE förstora men ack så fina mössa ;)



Ligger & vilar i spjälsängen!



Jag är så otroligt stolt över min lilla dotter.
Världens absolut finaste lilla tjej, mammas hjärta! <3

Kommentarer
Postat av: Anne-lie

Jag gillar också Bettan massor! Hon är underbar din mamma! :)

Och Engla, min extremt saknade lilla hjärta.. on är så underbart fin så jag nästa spricker! Underbara ni <3

2010-11-18 @ 22:53:28
URL: http://anninirehnsbo.blogg.se/
Postat av: Persson

Men Emelie.. Så vackert du skriver om Mamma Bettan :) Jag läste och vart tårögd.. Jag tycker också om Mamma Bettan:)

PUSS<3

2010-11-20 @ 22:11:13
URL: http://johannatjorven.blogg.se/
Postat av: Susanne

Åh Emelie! Så fint du skriver, jag har läst för mormor - gissa om vi har gråtit. Puss & kram från mormor och moster

2010-11-27 @ 09:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0