engla-fisen-liten-plutt

Dagarna går & man blir bara klokare & klokare.. eller hur va de?!
Hur som så myser vi runt & stormtrivs med livet. Engla gör framsteg varje dag & de är så underbart att se & få vara en del av hennes vardag. Om jag tänker tillbaka så kunde jag aldrig i min vildaste fantasi tro att de skulle vara så underbart att få vara mamma. De är en välsignelse att få vara mamma till en så underbar liten krabat. De går inte göra annat än att le när man tittar på henne. Jag är verkligen så otroligt glad för de här livet jag lever. De finns inget bättre än att vakna upp & veta att jag har min egna lilla familj, de är underbart! <3

Va på bvc idag & nu väger våran tjej 7100gr & är 63cm lång. Tiden går så fort & hon börjar bli så stor :) Hon har vänt sig från rygg till mage & har börjat med smakportioner. Potatis/palsternacka får hon smaka nu & de tycker hon är mumma :) Är roligt att se hur hon reagerar på annat än ersättning!
Min pappa har målat hennes säng så nu är den vit & fin & jisses va duktig hon är på kvällarna, de är mat & bad sen napp & snuttfilt & så vrider vi igång hennes sängmobil & släcker lampan sen sover hon :) Hon är en duktig kicka. Visst, ibland får vi såklart gå in & stoppa tillbaka nappen men annars är de inga problem att få henne att somna. De är skönt att vi började så tidigt med att vänja henne med att somna av sig själv i sängen & inte i våra famnar & att vi går runt & "syttar" henne tills hon somnar.

Imorgon kommer de massor med besök hit till oss, min mormor & morfar, mamma, Marcus & Hugo ska komma på fika, de blir jättemysigt!! :) förhoppningsvis hinner Fredrik också komma förbi :)

Lägenheten börjar bli mer & mer som vi vill. 2sits soffan på englas rum ska bort inom en snar framtid så vi kan ställa hennes spjälsäng på sin rätta plats & upp med hennes vägglampa & så :) Fattas fortfarande några grejer på väggarna men snart så:)

Tänkte lägga in lite nya bilder men de funka inte så de får bli imorgon ist, så håll ut!

fyll inte livet med år utan fyll åren med liv.

En liten Engla&min mormor
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0