städa/baka/laga mat-torsdag!

Idag har dagen bestått av att städa hela mammas lägenhet, snäll som vi är ;) & sen gick jag in & kikade runt lite på en massa receptsidor & hamnade på http://annajosefin.bloggagratis.se/, grymt många goda recept där! rekommenderas starkt :) Vart inspirerad & kände för att baka, så de blev en sväng på affärn & sen satte vi igång! Morotskaka & Potatisbakelse har de blivit idag, imorgon gör vi snickerskaka & dumlekakor med noblesse på!!
Har redan hunnit provsmaka morotskakan & jisses va gott! ;) Åt även tacopaj till middag & de vart så himla gott, receptet på den finns längre ner i inlägget :)
Mitt i all rusch har Hugo & Marcus varit här & hälsat på & gud va Hugo & engla gillar varann!
Engla får alltid ett stort leende när hon ser han & Hugo är alltid så go & snäll med Engla, precis som ens stor-kusin ska va :)
Har tittat på idol & fia-lotta va helt inne i programmet, de märktes när hon gillade nån eller INTE gillade nån av dom som sjöng ;P
Nu ska jag äntligen lägga in en massa bra musik i min nya snygga mp3 så jag kan ut & gå imorgonbitti! yihoo!

så här ser den ut, sjukt liten & behändig! Inge större mekanismer & onödigt tjaffs utan en helt vanlig mp3, bra att ha när man ska ut & gå liksom! :)


Käkade tacos igår & fick över lite köttfärs så de blev tacopaj med massa sallad & såser till middag idag,
Så här gjorde jag min paj:

Pajdeg (färdig, blanda pulver/vatten;)
10st Körsbärstomater
1 Rödlök
6st Fefferoni (beroende på hur starkt du vill ha)
Tacokryddad köttfärs
1halv dl cremé fraiche
1halv dl gräddfil
1burk Stark Tacosås

Hacka tomaterna, löken & fefferonin i små bitar. Blanda cremé fraiche, gräddfil & tacosåsen.
Kavla ut degen & klä formen, häll sen i köttfärsen & sprid ut tomater,lök & fefferoni, klicka sen ut lite av såsen (så mycket du vill) & ställ in den i ugnen!
Ta ut pajen när de är ca 5-10min kvar & krossa/smula över nachochips & sen på med riven tex-mex ost & sätt in i ugnen igen. Ta ut pajen när osten smält & fått fin färg!
Vi hade guacemole, vitlök- & vanlig stark tacos-sås till plus sallad av grönsallad, tomat, gurka & rödlök.
Hoppas de smakar!


Här kommer 2 bilder från idag:

Engla & hennes kusin Hugo, sötpruppar :)


Fia-lotta fick sitta i babysittern på bordet medans vi åt middag!

& här är några fler bilder:

Så fort Eminems skiva spelas
somnar Engla & sover så gott :)


Pappa Nicklas ute & racear :)


Söt tjej, HEJ! :)


Jag fullkomligt ÄLSKAR att bada! :)




Kommentarer
Postat av: Katta

Jäklar vilken husmor du va igår =D Alltså Engla e så sjukt söt, lillgosan =)

2010-09-10 @ 12:04:26
URL: http://kattasvenne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0